Gå til innhold

Skui-lekene 29.juli og 10 års jubileum :-)

august 21, 2012

På lørdag var det dritvær, og på søndag da vi skulle ha skui-lekene var det nydelig vær, snakk om flaks, eller….:-)

Det ble delt i gruppe, min gruppe:  Kari O, Marlene og ?, Gro B, Solveig og Ann-Cathrin.  Andre gruppe: Gro A, Aina, Mona, Monica, Vigdis, eier med Frida(portugisisk vannhund) og Nina H.

Vi skulle ha qvis, og det var søster til Kari som hadde lagd denne siden Kari skulle være med på qvisen.

Kari Olsen

Så var det leker med hundene, dette var så utrolig morsomt, er så glad når Thera kan være med på dette 🙂 Skulle begynne med en tunnel bane, med hopp i begynnelsen og slutt. Thera og Trixie kom igjennom uten feil og Thera har ikke glemt sine kunster. Fotograf her var Eivind Myklebost og Solveig Trippestad. Tusen takk for mange flotte bilder 🙂

Eivind Myklebost.

Eivind Myklebost

Eivind Myklebost.

Husker ikke helt rekkefølgen på lekene, men det var en slags bowling,  husker heller ikke hvor mange  1 1/2 l brusflasker som var, men kanskje 6-7 stk, skulle kastet 3 tennisballer for å få ned flaskene som sto på grusen. Her skulle hundene være med på startlinjen og i slakt bånd mens vi kastet, kunne ha med medhjelper, og det hadde jeg til begge mine, de fikk masse godbiter 🙂

Så var det noe som lignet potetløp i sikksakk mellom 4 kjegler, skulle ha hunden i bånd, den hånden vi hadde bånde skulle vi også ha skjeen m/tennisballen. Motparten kunne stå to meter fra og lokke med godbiter og leke for å få hunden til seg, og eier måtte prøve å få hunden til ikke å se den veien. Thera var kjempeflink på første runde, men ble disket for at jeg holdt tommelen på ballen 😉 Gikk en runde til, var nesten i mål da fristelsen for Thera ble for stor og vi disket igjen, hihi Tydelig å se her hvem som ødela 😉 Tror Trixie klarte hele, husker ikke helt.

Solveig Trippestad.

Så var det en slags innkalling, da kunne man ha alle på mitt lag med som hjelper og motparten skulle stå på sidelinjen og rope eller bruke godbit/leke for å få Trixie/Thera til å komme til de. Thera og Trixie var kjempeflinke, og tror at alle på mitt lag kom gjennom 🙂

Tror det sist var at mennesker skulle være agilityhinder for hunden. Prøvde litt av hvert med Trixie, men tror faktisk ikke Thera var med på dette, husker ikke hvorfor. Først var det slalom, Trixie skjønte vel ingenting, måtte trene litt først, før hun skjønte at bena var slalompinner, hihi

Solveig Trippestad.

Solveig Trippestad

Så var det hopphinder.

Solveig Trippestad.

Så skulle vi prøve på «bord», Kari var den som ble bord:-) Tror kanskje hun angret når hun fikk klørne til Trixie i ryggtavla 😉

Solveig Trippestad.

Husker ikke om det var andre leker, det er jo nesten en mnd siden 😉 Det var en utrolig hyggelig og koselig dag, jeg hadde med meg engangsgrill, blondina kommer frem når jeg glemte å ta av pappen under og hele grillen begynte å brenne, hihi men da var jeg ferdigrillet 🙂 Det var to deilige kaker også var det utlodding, vant farget bæsjeposer. Tusen takk til komiteen som laget denne dagen, dere har vært superflinke 🙂 🙂

No comments yet

Legg igjen en kommentar